30 iul. 2013

Yamaha Motor - o scurtă istorie - 2

1983

Venture Royale – luxul pe 2 roți de la Yamaha.  Fiabilitate și calitate.Motor V4 în 4 timpi răcit cu lichid, suspensii hidraulice ajustabile, sistem audio incorporat.

Carlod Lavado câștigă campionatul mondial la clasa 250 cmc



1984

RZ 350 – motor în 2 timpi 350 cmc – un model de referință pentru motocicletele sport. A existat și o variantă Kenny Roberts signature model (în fotografie) – cu un “power valve”  pe eșapament care îmbunătățea în mod simțitor performanța în plaja medie 
A existat și un frate mai mare – RZV 500 – motor V în 2 timpi răcit cu lichid, dar care nu s-a bucurat de prea mult succes.

FJ 1100 – din nou un model de referință de data asta pentru motocicletele superbike. În jur de 220 kg și peste 125 cai putere, a fost modelul cu cel mai bun raport putere/greutate din aceea epocă din categoria sa.

Eddie Lawson câștigă campionatul mondial la clasa 500 cmc.


1985

V Max – Extraordinar este cuvântul care-i trecea prin minte oricui vedea această motocicletă. Motor V4 răcit cu aer, V-boost 145 cai putere, a fost primul power-cruiser. Motociclesta cu mușchi a avut în SUA un succes imens, ca de altfel și în restul lumii. Și astăzi există nenumărate cluburi de entuziaști ai acestui model.




FZ 750 – o altă inovație Yamaha – motor cu 5 supape pe cilindru pentru mai multă performanță și eficiență







1986

Eddie Lawson câștigă din nou campionatul mondial la clasa 500 cmc.

Carlos Lavado câștigă titlul de campion mondial la clasa 250 cmc.




1987

FZR 1000 – pentru acest model Yamaha a folosit sistemul inovativ cu 5 valve pe cilindru. De asemenea, este primul an în care Yamaha folosește cadre din aluminiu.

Yamaha introduce EXUP – un nou sistem de evacuare pentru motoarele în 4 timpi care include o supapă de presiune care să controleze presiunea la ieșire 


1988

Al treilea titlu de campion mondial la clasa 500 cmc pentru Eddie Lawson.

1989

FZR 600 – încă de la apariție acest model a dominat cursele supersport 600 de la Daytona

FZR 750R se bate pentru supremație cu modelul GSX-R 750 de la Suzuki




1990

Wayne Rainey câștigă campionatul mondial la clasa 500 cmc. O va face din nou și în 1991 și în 1992. În 1993 era lider în campionatul mondial, dar a suferit un teribil accident în urma căruia a rămas paralizat.  

John Kocinski câștigă titlul mondial la clasa 250 cmc



1991

Thomas Stevens câștigă campionatul AMA Superbike cu Yamaha







1992

FJ 1200 ABS Yamaha introduce sistemul ABS pentru acest model







1993

GTS 1000 O motocicletă plină de inovații tehnologice – injecție electronică, cadru omega, suspensie RADD cu un singur braț oscilant atât pe față cât și pe spate, ABS, convertor catalitic. Din păcate modelul nu a avut mare succes la public, probabil din cauza prețului prea mare

Tetsuya Harada câștigă campionatul mondial la clasa 250 cmc

1996

Prima motocicletă din gama Star (Yamaha a decis să creeze o linie de cruisere sub un brand separat – Star Motorcycles) – Royal Star 1300 – cu motor V4 1300 cmc 4 timpi. Primul cruiser având o autentică imagine americană, primul concurent serios pentru Harley Davidson pe segmentul cruiserelor mari. Americanii au îndrăgit imediat acest model. 

Ia ființă STAR – Star Touring And Riding – asociația deținătorilor și iubitorilor motocicletelor Star

tigat campionatul AMA outdoor motocross chiar în primul an de la lansarea modelului. După apariția YZ 400 F, motocicletele de cross în 2 timpi n-au mai avut mare căutare.

1998

Acest an a însemnat lansarea unor noi modele emblematice Yamaha.

V Star Classic (vândut în USA ca Star Motorcycles și în restul lumii ca Yamaha Dragstar). Un cruiser de clasă medie, motor VTwin în stil american. Un alt mare succes de piață. Modelul a devenit atât de popular încât a rămas în producție până în ziua de azi.





YZF R1 O motocicletă puternică și stilată.  O lansare întâmpinată cu îndelungi aplauze. YZF R1 este unul din cele mai populare și îndrăgite modele în clasa motocicletelor sport.






YZ 400 F prima motocicletă de motocross cu motor în 4 timpi. Doug Henry a câștigat campionatul AMA outdoor motocross chiar în primul an de la lansarea modelului. După apariția YZ 400 F, motocicletele de cross în 2 timpi n-au mai avut mare căutare.




1999

Star lovește din nou. De data aceasta cu modelul Road Star (Wild Star în Europa). Poate cel mai frumos cruiser cu aspect clasic. Motor VTwin de 1602 cmc răcit cu aer. Motocicleta asta a fost numită ucigașa de Harley Davidson și este evident de ce. Odată cu Road Star s-a dezvoltat o adevărată industrie de piese after-market pentru modele Star și au apărut foarte multe customizări pornind de la aceste modele. A fost primul cruiser Yamaha cu curea de transmisie.

YZF R6 O motocicletă la fel de stilată ca și sora ei mai mare YZF R1. A devenit la fel de populară și este lider în clasa motocicletelor sport de 600 cmc.






2000

TT R 125 L– cu un singur cilindru, 125 cmc în 4 timpi – o motocicletă făcută pentru distracție







2001

YZ 250 F – o altă inovație de la Yamaha – prima motocicletă MX cu motor de 250 cmc în 4 timpi. 
2002







Modelul YZF R1 primește injecție electronică, o premieră pentru modelele sport de la Yamaha







2004

Valentino Rossi, poate cel mai cunoscut pilot de MotoGP câștigă campionatul mondial cu Yamaha

Va repeta performanța și anul următor





2006

Se lansează nava amiral a flotei Star – Roadliner / Stratoliner. Motor imens – Vtwin 1854 cmc cu injecție, plin de crom exact cum le place americanilor. Cadru de aluminiu pentru mai bună manevrabilitate și multe inovații tehnice pentru o putere și eficiență sporită





YZF R6 prima motocicletă de serie care folosește tehnologia “fly-by-wire” – sistem electronic de control al accelerației (YCC-T – Yamaha Chip Controlled Throttle)în locul sistemului clasic prin cablu





2007

YZF R1 primește un nou sistem electronic – YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake) – menit să optimizeze puterea și cuplul în funcție de poziția accelerației și viteza motorului.






2008

Un nou model Star – Rider – motor VTwin 1902 cmc răcire pe aer, injecție, transmisie pe curea. Un design mai mult decât atrăgător și o incredibilă atenție la detalii. Raider a fost conceput inițial ca o serie limitată a modelului Roadliner, dar succesul foarte mare i-a determinat pe cei de la Yamaha să-l producă în serie mare. 




Valentino Rossi câștigă al 3lea titlu MotoGP împreună cu Yamaha







2009

După o istorie incredibilă de mai bine de 20 de ani, modelul V Max este retras din producție și înlocuit cu un nou V Max – motor V4 1700 cmc cu o putere de peste 200 cai putere. Succes instantaneu. 






YZF R1 se înnoiește – design nou și o nouă dispunere a arborelui cotit inspirată de modelul de MotoGP M1

Valentino Rossi căștigă din nou titlul MotoGP cu Yamaha. Ben Spies câștigă campionatul mondial de SuperBike cu Yamaha. Cal Crutchlow căștigă campionatul mondial de SuperSport cu Yamaha. Yamaha este regina incontestabilă a curselor pe circuit, câștigând toate competițiile importante ale sezonului

2010

Jorge Lorenzo este noul campion mondial MotoGP cu Yamaha.







2012

Striker – fratelele mai mic al lui Star Rider – motor VTwin de 1304 cmc, răcit cu lichid, injecție, transmisie pe curea

Jorge Lorenzo câștigă al doilea său titlu mondial la MotoGP cu Yamaha.





Super Tenere – continuatorul modelului de succes Tenere – probabil una din cele mai bune motociclete din clasa adventure tourer în momentul de față






2013



Cea mai nouă stea din constelația Star – Star Bolt – motor VTwin 942 cmc răcit cu aer, injecție, transmisie pe curea. Bolt lărgește oferta Star și pe segmentul street-bobber. Ca la toate modelele Star și la Bolt se regăsește aceeași calitate deosebită și atenție la detalii 



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu